Jak wręczać wizytówki cz. 4

Jak wręczać wizytówki cz. 4

Bardzo ważkim problemem wielu osób, które dopiero zaczynając stawiać pierwsze kroki w świecie biznesu, bądź to we własnej firmie, bądź w korporacji zatrudniającej wiele osób, jest to, kto tak naprawdę powinien pierwszy wręczyć wizytówkę. Podobnie jak w innych kwestiach, tak i tutaj, nie znając zasad savoir vivru, można popełnić straszą gafę. Bowiem, jak przy innych okazjach, tak i przy wręczaniu wizytówek, nie bez znaczenia jest ot, kto jakie zajmuje stanowisko, oraz gdzie odbywa się spotkanie.

Aby zatem uniknąć sytuacji niezręcznych i kłopotliwych, zapamiętajmy kilka ważnych reguł, których przestrzeganie uchroni nas przed pomyłką, która w kontaktach biznesowych mogłaby nas wiele kosztować. Wybierając się na spotkanie z osobą, która piastuje wyższe od nas stanowisko, zaczekajmy z wręczaniem naszej wizytówki, na gest ze strony naszego rozmówcy. To on, jako osoba zajmująca wyższe stanowisko, powinien wręczyć wizytówkę jako pierwszy.

Nigdy też nie powinno się samemu prosić o wizytówkę osobę, zajmującą wyższe stanowisko od naszego.