Mail służbowy, a savoir vivre, cz. 3
Wiadomości elektroniczne, czyli krótko mówiąc maile, które wysyłamy w ramach korespondencji służbowej, powinny być w miarę możliwości zwięzłe i konkretnie. Jeśli tylko jest to możliwe, nie piszemy do odbiorcy długiego elaboratu, w którym zawieramy wszystkie nieinteresujące daną osobę szczegóły, ale ograniczamy się do przekazania istotnych z naszego punktu widzenia, bądź z punktu widzenia tej osoby informacji, w sposób konkretny i rzeczowy.
Oczywiście będą zdarzały się sytuacje, że na wyraźne polecenie przełożonego będziemy musieli sporządzać długie i szczegółowe maile. Musimy jednak mieć świadomość tego, że czytanie z monitora komputera jest znacznie bardziej męczące niż czytanie z kartki.
Zatem ograniczenie rozbudowanych maili służbowych powinno się ograniczyć do niezbędnego minimum. Równie istotne jak długość maila, jest stosowanie na jego początku zwrotów grzecznościowych.
Musimy pamiętać o tym, że wiadomość rozpoczynamy od zwrotów: „Szanowna Pani/ Szanowny Panie”. Jeśli znamy osobę, z którą korespondujemy i wymiana wiadomości między nami odbywa się już od jakiegoś czasu, wtedy możemy sobie pozwolić na używanie zwrotów, w których wskazane zostanie imię odbiorcy, np.
: „Szanowny Panie Pawle/ Szanowna Pani Anno”.
Polecane artykuły
Ważna opinia studenta
Jak wygląda nowoczesne podejście do klienta? Zupełnie inaczej, niż jeszcze kilka lat temu. Dziś coraz większą wagę przykłada się do zrozumienia potrzeb klienta – nie jako grupy, ale jak indywidualnych jednostek. Potrzeby te pozwalają na skuteczniejsze dostosowanie oferty, co jest korzystne zarówno z
Wielokulturowość w dawnej Polsce
Współcześnie rozumiana idea wielokulturowości narodziła się dopiero w czasach nowożytnych. Nie oznacza to jednak, że wcześniej nie istniały społeczeństwa złożone z wielu kultur, wręcz przeciwnie. www.ecc2007.de https://www.reh-beauty.pl/fizjoterapia/ Prawie każde średniowieczne społeczeństwo zos