Wiedza i zdolność rozumienia
Wiedza i zdolność rozumienia to tylko na pozór pojęcia zbliżona. W kontekście szkół podstawowych często mówi się o zjawisku analfabetyzmu wtórnego, które polega na tym, że uczeń potrafi rozpoznać litery i przeczytać zdanie.
Jednak jego odczytanie nie idzie w parze z rozumieniem treści. Podobną zależność można zauważyć pomiędzy wiedzą a rozumieniem.
To, że nauczymy się pewnych zagadnień, nie oznacza jeszcze, że mamy jakiekolwiek wyobrażenie o ich zastosowaniu i że rozumiemy naturę danego zjawiska. Szkoły finansowe i bankowe stawiają jednak przede wszystkim właśnie na zrozumienie.
Znajomość zagadnień finansowych, bankowych, rachunkowych, ekonomicznych czy biznesowych może sprawić, że szybko znajdziemy pracę i skutecznie wykonamy każde zawodowe zadanie. Jednak nie wtedy, gdy osoba zajmująca się rekrutacją lub pracodawca zauważą, że znamy jedynie suche reguły, a nie mamy pojęcia o ich praktycznym zastosowaniu.
Kończąc szkołę o jednym z wyżej wymienionych profilów, nie musisz się o to martwić. Z pewnością dobrze poznasz pragmatyczną stronę cennych zagadnień.
Polecane artykuły
Ważna opinia studenta
Jak wygląda nowoczesne podejście do klienta? Zupełnie inaczej, niż jeszcze kilka lat temu. Dziś coraz większą wagę przykłada się do zrozumienia potrzeb klienta – nie jako grupy, ale jak indywidualnych jednostek. Potrzeby te pozwalają na skuteczniejsze dostosowanie oferty, co jest korzystne zarówno z
Wielokulturowość w dawnej Polsce
Współcześnie rozumiana idea wielokulturowości narodziła się dopiero w czasach nowożytnych. Nie oznacza to jednak, że wcześniej nie istniały społeczeństwa złożone z wielu kultur, wręcz przeciwnie. www.ecc2007.de https://www.reh-beauty.pl/fizjoterapia/ Prawie każde średniowieczne społeczeństwo zos